2019年11月10日 星期日

閱讀分享:《財職兼收》-止凡,從生活中的事物學習財商

這幾星期每天都會用上班下班的坐車時間睇書,最近睇完了止凡兄的一本書《財職兼收》。入面一如以往的像說故事一樣,把生活上有關理財的事情講解了筆者的睇法,令我學習到好多新既思考方法,應該係話學習多左用不同角度去睇理財既事。



書本中提到一個讀者來書,令我感受好深。內容大致上是講一位獨居老人去睇醫生,但醫療卷已經沒有錢了,又沒有親人來給付醫藥費用,旁人睇到真係好心up,伯伯好可憐。令我感受好深的是事情反映了被動收入的重要,以及財務自由既計劃應該要考慮保險,就只是單純的醫療保障,以免大病一場要變賣資產來睇醫生。當然,比保險更更更加重要的是〝健康就是財富〞,要努力做運動,留意休息時間,令自己可以長命一點。

而這個讀者來信的第二部分是講到讀者的財務自由的計算。內容請到長達幾十年的投資計劃,止凡兄的回應只是提及長時間既計劃可以是主幹,再按情況變動。 止凡兄的回應好像是理所當然,但卻令我回想自身的情況。

我之前花了不少時間在想想怎樣安排月供股票的計劃,每隻供多少,投資回報大約多少,板塊比例如何分配,個股佔幾多,每年收股息大約多少,供多少年才達到目標。計下計下,要供成十年先達到目標的一半。學柴九哥咁講,“人生有幾多個十年”,想到現時安排的月供股票計劃要供十年,如果錯左咪好大件事?一方面又講投資係一個長期計劃,另一方面時間咁長,當中的變數又未必考慮得到咁多。所以不時都會心掛掛打開個excel 睇睇,又想想有沒有需要改動。改下改下,反而令自己既思緒更亂,但又沒有什麼實質的改善。所以好似止凡兄咁講,定左個主幹慢慢按情況去執行。更重要的是不斷增加自己財務知識,令自己可以分析到當前情況作微調操作。

這本書的其他方面都有講下財務自由之後既心境和準備,雖然現在對我來說好遠,但係都感受到財務自由其實是一個令自己既後顧之憂少了一大部分,但不代表是退休日。雖然本書名叫《財職兼收》,但係職果一方面就無咩講,但有一個小故事就講述到一個公司主席,入了醫院還要為公司打報告的經歷,最可惜的是,他就算在醫院都為公司賣命的工作,但他離開之後也沒有人記得他。也令我想了想,人生的意義。其實一生人花了不少時間在工作上,但最後沒有人記得你的貢獻,就可像沒有存在過一樣的。如果所做的工作是自己喜歡的,那還好,如果是為了兩餐又做既,那又如苦呢?那是不是應該也花點時間,做一點幫到人又有意義既事,令自己開心,又有人會記得自己呢?

另一個書中講到有關身邊朋友債券基金既事情令我都幾深刻,講出了一個類似工程上 single point failure 既情況,就是加息。書中不是談加息的可能或者加幾多,這個學習到的點子就是資產分配時要了解當中既關聯性,有沒有機會出現一些情況是會一次過全部中招的。這些都對自己的財務知識都增加了。

多謝止凡兄。這些書都值得睇多幾次,不同時候睇可能會有不同既得著或者提醒。下一本會睇睇鍾記既《實踐價值投資的真諦》。睇完再分享。

1 則留言:

  1. 感謝你寫這閱後感,能啟發讀者真開心,加油

    回覆刪除